1. Opvarmning

Vil I have de bedste resultater i testen? Så skal I varme kroppen op først.

Hvis I klikker på videoen, så viser Sjakkets Engle jer et hurtigt opvarmningsprogram på et par minutter.

I kan med fordel gentage opvarmningen, inden I tester jeres udholdenhed.

2. Styrke

Brug en kost til at få den rette teknik, så kroppen er ret som et bræt! I skal helt ned og røre med brystet på en holdkammerats knyttede næve. Englene viser hvordan. 

Armstrækkene skal følge taktslagene i videoen for at sikre, at alle udfører øvelsen ens - ellers bliver resultatet misvisende og usammenligneligt.

3. Kropsmål

Find målebåndet frem og mål jer selv om livet. Og nej, der skal ikke måles UNDER dunken, vel?

Det er også her, I skal ha' styr på jeres vægt og højde - uden sko på.

Klik på videoen og se, hvordan Luise fra Sjakkets Engle bruger målebåndet på Bissenbacker.

4. Fleksibilitet

Så er det frem med tommestokken, for det er tid til at tjekke, hvor velsmurte nogle maskiner, I i virkeligheden er.

Husk, at jeres skuldre og røve skal helt ind til væggen ved første måling. 

Følg videoens instrukser, for at se hvem af jer, der er mest fleksibel!

5. Balance

Så er det tid til Tinsoldaten!

Balancen skal testes på ét ben – hvem kan stå i længst tid? Test én mand ad gangen.

I skal gøre, som Luise siger, så lyt nøje efter og følg de vigtige instrukser i videoen.

I får to forsøg hver. Sæt i gang!

6. Udholdenhed

Sidste test sætter jeres udholdenhed på prøve.

Det gælder om at bevæge jeres kroppe så langt som muligt på 12 minutter uden brug af hjælpemidler. Kan du ikke løbe? Så går du bare! 

Tjek, at I har styr på tidtagning og ruteopmåling, inden I går i gang. Og husk at stille bajerne klar til bagefter!